محصولات

شارژر باتری چیست

شارژر باتری چیست - 5.0 out of 5 1 based on 1 vote

شارژر باتری چیست؟


شارژر باتری دستگاهی است که برای قرار دادن انرژی در باتری ثانویه یا باتری قابل شارژ با جریان برق از طریق آن استفاده می شود. همه شارژرهای باتری در یک چیز مشترک هستند: آنها با تغذیه جریان الکتریکی از طریق باتری ها برای مدتی کار می کنند به این امید که سلول های داخل، مقداری از انرژی عبوری از آنها را حفظ کنند. تقریباً همان جایی است که شباهت بین شارژرها شروع و پایان می یابد. گاهی به دلیل از کار افتادن دینام بعد از شارژ اولیه باتری با اسید نیازمند شارژ است. این کارکرد با دستگاه های شارژر باتری انجام می گیرد. شارژر های باتری با قدرت های مختلفی تولید می شوند. معنی قدرت ، تعداد باتری در یک زمان قادر به شارژ کردن می باشد. پروتکل شارژ به اندازه و نوع باتری شارژ شده بستگی دارد. برخی از انواع باتری تحمل زیادی برای شارژ بیش از حد دارند و می توانند با اتصال به منبع ولتاژ ثابت یا منبع جریان ثابت شارژ شوند. شارژرهای ساده از این نوع در پایان چرخه شارژ به قطع دستی نیاز دارند یا ممکن است دارای یک تایمر برای قطع جریان شارژ در یک زمان ثابت باشند.

 

شارژر باتری 12 ولت چگونه کار می کند؟


شارژر باتری قدیمی 12 ولت از یک ولتاژ شارژ ثابت برخوردار است ، آنقدر زیاد که آمپر را به باتری وارد میکند. هرچه مقاومت باتری بالا می رود ، همانطور که حالت شارژ افزایش می یابد ، شارژر 12 ولتی سخت تر آمپرها را وارد می کند. بنابراین سرعت آمپر کاهش می یابد.

 

شارژرهای باتری چگونه کار می کنند؟


یک شارژر باتری با کیفیت، پایه باتری های با دوام و عملکرد خوب را فراهم می کند. در یک بازار حساس به قیمت ، شارژرها معمولاً از اولویت کمی برخوردار می شوند. باتری و شارژر باید مثل اسب و کالسکه با هم باشند. برنامه ریزی محتاطانه منبع برق با قرار دادن آن در ابتدای پروژه و نه پس از اتمام سخت افزار، اولویت اصلی را به خود اختصاص می دهد ، این یک روش معمول است. مهندسان غالباً از پیچیدگی های مربوط به منبع تغذیه بی اطلاع هستند. خصوصاً هنگام شارژ در شرایط نامساعد. یک باتری با تبدیل انرژی شیمیایی ذخیره شده خود به انرژی الکتریکی کار می کند. وقتی الکترولیت باتری تمام شد ، باید دوباره شارژ شود. شارژر باتری دستگاهی است که جریان مستقیم (DC) را برای بازگرداندن الکترولیت مصرف شده به باتری ارائه می دهد. بنابراین در حالت ایده آل ، هنگامی که تمام الکترولیت های باتری بازیابی می شوند ، منبع تغذیه باید متوقف شود.

 

 

شارژر باتری جهانی چیست؟


شارژر جهانی یا شارژر معمولی می تواند به موارد زیر اشاره داشته باشد: یک شارژر باتری که می تواند از انواع ولتاژهای ورودی انرژی دریافت کند. شارژر باتری،  شارژر باتری جهانی، آنالیز ، سیستم های شارژ هوشمند خودکار که می تواند با چرخه های شارژ پیچیده مشخص شده توسط سازنده باتری برنامه ریزی شود. نه ، به هیچ وجه جهانی وجود ندارد ، نه ولتاژ ورودی و نه مدار شارژ. آنها برای کنترل انواع مختلف برق ورودی طراحی شده اند و بسته به باتری های شارژ شده مدارهای شارژر کاملا متفاوتی دارند.

حالت های شارژ دو نوع وجود دارد:


شارژ سریع، برای باتری های جدید یا استفاده نشده و دوم شارژ شناور برای شارژ باتری های موجود در سرویس و تأمین بار برای جبران کم شدن شارژ باتری در سرویس .
یک شارژر باتری از مدار یکسوساز ، مدار تغذیه ، نظارت بر امواج ، مدار کنترل ، مدار رگولاتور و مدار تشخیص خطا تشکیل شده است. این شارژر همچنین می تواند به عنوان منبع DC برای مدار کنترل و حفاظت یک پست فرعی در هنگام کار عادی یا برای شارژ باتری در حالت شناور استفاده شود. وقتی مشکلی در سیستم AC وجود دارد ، پس باتری بارهای DC را در یک تابلو برق تأمین می کند.

آیا می توانم ماشین را با شارژر باتری متصل کنم؟


بله ، اگر باتری شارژ شود ، اتصال یا عدم شارژر تفاوتی نخواهد داشت. اما خیر ، اگر باتری تخلیه شود ، به هر حال روشن نمی شود زیرا شارژر نمی تواند جریان کافی تأمین کند. به شارژر ، باتری یا ماشین آسیب نمی رساند.

 

 

آیا می توان یک شارژر باتری اتومبیل را یک شب روشن نگه داشت؟


حتی اگر با استفاده از یک شارژر با کیفیت بالا خطر شارژ بیش از حد وجود نداشته باشد ، باتری نباید بیش از 24 ساعت به شارژر متصل باشد. شارژ کامل معمولاً با شارژ یک شبه حاصل می شود. حتی پس از تخلیه عمیق ، برخی از شارژرها حداقل می توانند باتری را مجدداً اصلاح کنند.


انتخاب شارژر باتری مناسب:

در هنگام انتخاب شارژر باتری چند فاکتور وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرند.
نوع باتری
درجه ولتاژ
حداکثر جریان شارژ
اندازه باتری
ظرفیت باتری در آمپر ساعت
هزینه

جهت مشاوره فنی با شرکت فنی و مهندسی اینورتر گروپ در تماس باشید.

شماره های تماس:

02133999115

02133999719

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

طراحی و پیاده سازی M.A