چاپ کردن این صفحه
چهارشنبه, 12 بهمن 1401 20:35

پنل خورشیدی 100 وات

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

برق یکی از ملزومات انکار نشدنی زندگی روزمره ماست و روش‌های قدیمی تولید آن در حال فراموش شدن هستند چراکه تکنولوژی پنل‌های خورشیدی در سال 2008 به بازار آمد و خیلی زود گرد و خاک به پا کرد. در میان همه منابع تجدید نشدنی و ناپایداری که در زمین برای ما وجود دارد، خورشید و انرژی بالای آن موهبتی بی‌نظیر و تمام ‌نشدنی است. استفاده از این منبع بزرگ برای تامین نیازهای بشر و تضمین آینده کره زمین حیاتی است. 

تاریخچه پنل خورشیدی 

استفاده از نیروی خورشید و تبدیل آن به دیگر نیروها امری عجیب نبوده و انسان‌ها در طول دوران حیاط خود از آن بهره برده‌اند؛ اما اولین سلول خورشیدی که شباهت زیادی به پنل‌های خورشیدی امروزه را داشت؛ در سال 1954 توسط سه دانشمند آمریکایی ساخته شد. 

بعد از آن این اختراع به سرعت پیشرفت کرد و در سال 1963 توسط ژاپن در یک فانوس دریایی قرار داده شد و یکسال بعد ناسا آن را به فضا پرتاب کرد. بعد از آن شاهد ظهور آبگرمکن خورشیدی، هواپیما و اتوموبیل خورشیدی، موسسه تحقیقات و پشت‌بام خورشیدی در کالیفرنیا و در نهایت بزرگ‌ترین پارک خورشیدی جهان در آلمان بودیم.

نحوه کار پنل خورشیدی

برای دانستن نحوه کار این تجهیزات فوق‌العاده بیایید نگاهی به طرز کار نور و گرمای خورشید بیندازیم. خورشید توده‌ای از گاز هلیوم است که هنگام گداخت، فوتون‌های انرژی فراوانی از خود ساتط می‌کند که فاقد جرم بوده و توانایی حرکت در خلا را دارند. 

کار پنل‌های خورشیدی به دام انداختن این ذرات انرژی و به حرکت درآوردن الکترون‌ها است تا برق به جریان درآید. درواقع این پنل‌ها از دو صفحه مثبت و منفی تشکیل شده‌اند و با گیر انداختن این فوتون‌ها باعث می‌شوند انرژی آن‌ها به الکترون‌ها منتقل شده و حرکت کنند. تقریبا مانند اتفاقی که در باتری میفتد.

 

مزایای پنل خورشیدی

آمارها حاکی از پیشرفت و افزایش پنل‌های خورشیدی دارد چراکه مزایای زیر را همراه خود دارند:

• برای استفاده از آن به جریان اصلی برق احتیاجی نیست.

• عدم الزام به نصب دکل، سدهای آبی، سیم‌کشی و هزینه‌های بالای تولید برق از مزایای پنل‌های خورشیدی هستند. این سیستم قابلیت 30 سال ماندگاری را دارد.  

• یکی از بهترین انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر است که آلودگی محیط‌زیستی و افزایش گرمای جهانی را به همراه ندارد. 

• تنها هزینه‌ای که باید برای داشتن این انرژی برای مدت طولانی پرداخت کنید، همان هزینه اولیه تجهیزات است و پس از آن خورشید برای سال‌ها گرمای خود را به شما می‌بخشد. 

• می‌توانید مازاد انرژی تولیدی را بفروشید و کسب درآمد کنید.

کاربرد پنل خورشیدی

شاید فکر کنید این تجهیزات کاربردی فقط برای کارخانه‌ها و کارگاه‌های بزرگ و یا شاید غیرقابل دسترس باشد؛ اما خوب است بدانید که این تکنولوژی کاملا قابل دسترس است. پنل‌های خورشیدی تنها برای استفاده صنعتی نیستند و شما نیز می‌توانید از آن روی پشت‌بام منزل خود بهره ببرید. 

برای خرید پنل‌های خورشیدی 100 وات باکیفیت و مشاره درباره بهترین مدل باتوجه به نیاز شما با مشاوران اینورتر گروپ تماس بگیرید.

 

خواندن 965 دفعه آخرین ویرایش در چهارشنبه, 12 بهمن 1401 22:56