محصولات

سولار پمپ خورشیدی

سولار پمپ خورشیدی - 5.0 out of 5 1 based on 1 vote

سولار پمپ خورشیدی یا کفکش خورشیدی گونه ای از الکترو پمپ ها هستند که با الکتریسیته تولید شده توسط پنل خورشیدی جمع آوری شده. و با نور خورشید کار می کند. اما با سیستم برق شبکه کار نمی کند. و هم چنین مورد نیاز خود را از پنل خورشیدی فراهم می کند. مزیت سولار پمپ خورشیدی این گونه است که عدم استفاده از باطری و افزایش عمر تجهیز به دلیل استفاده از برق DC می باشد. و در مکان هایی استفاده میشود که دسترسی به برق شهر امکان پذیر نمی باشد و هم چنین هزینه برق مصرفی بسیار بالایی دارند. سولار پمپ خورشیدی در طول روز تا زمانی که خورشید در دسترس باشد از انرژی آن برای تامین انرژی مورد پمپ خورشیدی استفاده میشود.

سولار پمپ خورشیدی چگونه کار می کند؟


هنگامی که انرژی خورشیدی پرتوهای خورشید را بر روی تابلوهای خورشیدی PV وارد می کند پنل خورشیدی با کمک ویفرهای Si که در پنل های PV قرار دارند ، پرتوهای انرژی را به انرژی الکتریکی تبدیل می کند. سپس انرژی خورشیدی به موتور الکتریکی می رسد تا سیستم پمپاژ را با استفاده از کابل های عملیاتی کار کند. به عبارت ساده تر می توان گفت: از انرژی خورشیدی یا انرژی ایجاد شده توسط خورشید می توان به روش های مختلف از جمله از طریق صفحات خورشیدی که پرتوهای خورشید را به برق تبدیل می کنند ، استفاده نمود. سولار پمپ خورشیدی، انرژی خورشیدی را به انرژی الکتریسیته تبدیل میکند و به پمپی که آب را گردش می دهد تغذیه می شود.

آیا پنل خورشیدی می تواند پمپ آب را تغذیه کند؟


سیستم پمپ آب خورشیدی می تواند برای نیازهای مسکونی آب و همچنین برای مصارف تجاری استفاده شود. همچنین بدون پمپ آب قابل استفاده است و می تواند خانه یا آپارتمان شما را به برق برساند.

پمپ آب خورشیدی
پمپ آب خورشیدی

آیا پمپ های خورشیدی کارایی بالایی دارند؟


پمپ آب خورشیدی در آب غوطه ور میباشند. و جریان زیاد و کم مصرف بودن آن دست به دست هم می دهد و برای کسانی که مقدار زیادی آب مصرف می کنند و نمی خواهند قبض برق آنها خیلی گران باشد. هم چنین راه حل بسیار کارآمد برای مصرف کنندگان میباشد.

آیا پمپ های خورشیدی شب کار می کنند؟


پمپ های خورشیدی از پنل های خورشیدی تغذیه می شوند و به دلیل قدرت لازم برای کار کردن با حوضچه یا پمپ چشمه ، با این پنل ها تاثیرکمی دارند. به طور معمول ، یک پمپ بدون توقف 24/ 7 ساعت کار می کند ، اما پمپ های خورشیدی در طول شب نمی توانند کار کنند. آنها یا به باتری یا اتصال خط نیاز دارند.

کدام پمپ خورشیدی AC یا DC بهتر است؟


پمپ خورشیدی DC از پمپ خورشیدی AC کارآمدتر است و برای کار با آن ها ، پنل های خورشیدی کمتری نیاز میباشد ، نگهداری آن در مناطق دور افتاده دشوار است زیرا به مراکز تخصصی خدمات نیاز دارد و شما نمی توانید در هنگام شب برای اورژانس راه اندازی کنید. همچنین قیمت پمپ خورشیدی DC بالاتر از پمپ خورشیدی AC میباشد.

کارامد ترین روش، برای پمپ خورشیدی چه میباشد؟


کارآمدترین روش برای استفاده از یک پمپ خورشیدی مستقیماً از طریق پنل خورشیدی PV است، و بدون استفاده از باتری ، پمپ را مستقیماً از پنل خورشیدی خاموش می کنید. به جای اینکه از طریق ذخیره انرژی در باتری ها دچار ضرر و زیان شوید ، آب خود را در یک مخزن ذخیره کنید تا در صورت نیاز از آن استفاده نمایید.








نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

طراحی و پیاده سازی M.A