محصولات

مشخصات اینورتر(مبدل ولتاژ) خورشیدی

اینورتر که در لغت به معنای معکوس کننده می باشد وظیفه اش تبدیل جریان مستقیم به جریان متناوب می باشد در حقیقت این دستگاه عمل عکس مبدل برق AC به DC متداول را انجام می دهد. سیستم های خورشیدی نیز دارای اینورتر ( مبدل ولتاژ ) می باشند که ساختار آن ها همچون اینورترهای معمولی می باشد و تنها تفاوتی که دارد این است که ترمینال خروجی کاملاٌ برای برق رسانی به تجهیزات الکتریکی خانگی مورد استفاده قرار می گیرد و بخش ورودی آن نیز کاملاٌ سازگار با باتری های مورد استفاده در پنل های خورشیدی می باشد. از آن جایی که مبدل ولتاژ از تجهیزات مهم سیستم های خورشیدی می باشد ما در این مقاله قصد داریم مشخصات کامل این مبدل را شرح دهیم با ما همراه باشید.

مشخصات کامل اینورتر (مبدل ولتاژ) خورشیدی

اینورتر ها از لحاظ خروجی و ساختار دارای انواع مختلفی هستند که هر یک از آن ها کاربرد و ویژگی های منحصر به فردی دارند. از لحاظ خروجی اینورترها یا شبه سینوسی و یا سینوسی خالص هستند که سینوسی خالص بیشتر در تغذیه سیستم های حساس ( همچون کامپیوتر، تلویزیون و ...) مورد استفاده قرار می گیرد و از قیمت بالایی برخوردار است ولی نوع شبه سینوسی که خروجی نسبتاٌ سینوسی تولید می کند در مصارفی همچون روشنایی مورد استفاده قرار می گیرد. حال اگر بخواهیم مشخصات کلی اینورترها را شرح دهیم بایذ بگوییم که اینورترها تشکیل شده از اجزای:

- مشخصات و پارامترهای ورودی

- مشخصات و پارامترهای خروجی

- مشخصات حفاظتی

- مشخصات دمایی و شرایط نگهداری از اینورتر

- مشخصات فیزیکی اینورتر

- امکانات جانبی

می باشد که در این بخش هر یک از آن ها را به وضوح شرح خواهیم داد.

مشخصات و پارامترهای ورودی

بخش ورودی مبدل ولتاژ از قسمت های مختلفی تشکیل شده است که به شرح زیر می باشد:

ولتاژ ورودی: ولتاژی که به اینورتر (مبدل ولتاژ) اعمال می شود ولتاژ DC می باشد بهتر است بدانید که این نوع ولتاژ به طور مستقیم از طریق باتری یا کنترل شارژ پنل خورشیدی به اینورتر متصل می شود.

رنج ولتاژ ورودی: در رابطه با رنج ولتاژ ورودی باید بگوییم که محدوده ولتاژ DC، ورودی اینورتر می باشد که از طریق باتری، شارژر و یا هر وسیله ی دیگری می توان به ورودی اینورتر اعمال کرد.

جریان بدون بار ورودی: این نوع جریان بیانگر جریانی است که در صورت عدم اتصال بار به خروجی اینورتر، همچنان در ورودی اینورتر کشیده می شود.

جریان حالت ذخیره سازی انرژی: این نوع جریان، بیانگر جریانی است که در ورودی اینورتر در حالت ذخیره سازی انرژی و بدون بار در خروجی کشیده می شود.

حداکثر راندمان: اینورترها حداکثر راندمانشان بهتر است بالای 90% باشد.

مشخصات و پارامترهای خروجی

ولتاژ AC خروجی: این بخش از پارامترهای خروجی بیانگر ولتاژ AC خروجی اینورتر است که توسط آن تجهیزات الکتریکی تغذیه می شوند.

درصد تنظیم ولتاژ خروجی: این پارامتر بیانگر درصد تغییرات ولتاژ خروجی می باشد که این تغییرات به ازای تغییرات بار و جریان بار می باشد.

توان نامی خروجی:  توان نامی خروجی می باشد که می توان معادل آن وسایل الکتریکی با توان معادل و برابر به آن متصل نمود.

توان لحظه ای: توان لحظه ای یعنی حداکثر توانی که یک اینورتر در مدت 1 ثانیه می تواند به سیستم برق رسانی اعمال کند که مقدار آن به طور معمول 2 و یا 3 برابر توان نامی می باشد.

حداکثر توان خروجی: این نوع از پارامتر، بیانگر حداکثر توان خروجی اینورتر برای زمانی کوتاه مثلا 1 دقیقه است و در صورتی که توان مصرفی از این حد خارج شود به اینورتر آسیب می رساند.

فرکانس خروجی: این فرکانس برای تجهیزات مصرفی برق شهر باید معادل 50 هرتز باشد.

مشخصات و پارامترهای حفاظتی اینورتر

همان طور که می دانید در هر اینورتر برای جلوگیری از آسیب دیدن آن و هم چنین جلوگیری از آسیب دیدن تجهیزاتی که به آن متصل هستند از یک سری سیستم های حفاظتی استفاده می شود برای مثال برای حفاظت بخش های ورودی و خروجی از سیستم های حفاظتی Under و Over ولتاژ استفاده می شود.

مشخصات و پارامترهای دمایی و شرایط نگهداری از اینورتر

بهتر است بدانید که به دلیل استفاده از ادوات الکترونیک قدرت در ساختار اینورتر برق خورشیدی و نیز جریان کشی بالا در ورودی و خروجی یک اینورتر، دمای سیستم افزایش پیدا می کند که برای جلوگیری از سوختن مدارات ، از فن های خنک کننده ، هیت سینک و بدنه فلزی استفاده شده است تا گرما به بیرون از اینورتر انتقال پیدا کند.

مشخصات فیزیکی اینورتر

مشخصات فیزیکی اینورتر شامل ابعاد، وزن، شکل و نوع خروجی آن می باشد.

امکانات جانبی

امکانات جانبی شامل چراغ ها، نمایشگرها و ... می باشد.

مجموعه اینورترگروپ از بهترین ها در جهت ارائه سیستم های خورشیدی می باشد که برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با تجهیزات آن ها و لیست قیمت می توانید با شماره 02133999115 تماس حاصل فرمایید.

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

طراحی و پیاده سازی M.A