محصولات

معرفی انواع سیستم‌های خورشیدی

معرفی انواع سیستم‌های خورشیدی - 4.7 out of 5 1 based on 3 votes

شرکت فنی و مهندسی اینورتر گروپ قصد دارد تا مشتریان گرامی را  با معرفی انواع سیستم‌های خورشیدی آشنا نماید. سیستم های خورشیدی به 2 دسته اصلی تقسیم میشوند: سیستم متصل به شبکه (ON GRID) و سیستم مستقل از شبکه (OFF GRID).در سیستم مستقل از شبکه، میزان تولید و ذخیره سازی انرژی باید متناسب با مقدار انرژی مورد نیاز و مصرفی باشد. در سیستم متصل به شبکه، کارایی این نوع سیستم در طول روز تولید انرژی الکتریکی صورت میگیرد و بخشی از این تولید روزانه که مازاد مصرف بوده به شبکه سراسری برق تزریق می گردد و مجددا در هنگام شب از شبکه سراسری استفاده میشود . نکته قابل توجه این که سیستم متصل به شبکه همان شبکه سراسری برق می باشد. هنگامی که می خواهید برای خانه یا محل کار خود سیستم خورشیدی نصب نمایید شرکت اینورتر گروپ شما مشتریان گرامی را راهنمایی می نماید تا بتوانید انتخاب درست بین سیستم خورشیدی مستقل از شبکه و متصل به شبکه را داشته باشید. برای انتخاب درست از انواع سیستم های خورشیدی ابتدا تفاوت های اساسی و مهم وجود دارد که باید به آنها دقت و توجه نماییم. در واقع سیستم های خورشیدی جهت مصارف عمومی ، کشاورزی به صورت نیروگاه های مستقل از شبکه و متصل به شبکه سراسری در واحد های کوچک جهت تامین انرژی الکتریکی مورد نیاز سیستم های نیروگاهی به کار برده میشود. شرکت اینورتر گروپ قصد دارد طراحی و محاسبه سیستم های خورشیدی مورد نیاز در یک سیستم برق خورشیدی بپردازد . برای طراحی سیستم خورشیدی ابتدا باید میزان مصرف انرژی و محاسبات را انجام می دهیم و می توانیم تعداد پنل خورشیدی ، شارژ کنترلر، باتری خورشیدی، اینورتر و کابل را مشخص نمود.


سیستم متصل به شبکه :(ON GRID)

بیشتر در مناطق شهری و نزدیک به شبکه برق استفاده می شود از مزایای آن کاهش مصرف برق بوده و می تواند نیاز به انرژی را تاحد قابل قبولی در ساعات روز برآورده کند.
 سیستم مستقل از شبکه :(OFF GRID) بیشتر در مناطق دور از شهر یا دور از شبکه برق کاربرد داشته و به طور کاملا مستقل در طول شبانه روز وظیفه تامین برق را به عهده دارد. در اصل سیستم های مستقل از شبکه یکی از بهترین گزینه ها جهت برق رسانی در مناطق روستایی دور از شبکه برق سراسری میباشد.
سیستم های خورشیدی چیست؟
سیستم های خورشیدی (SHS) سیستم های فتوولتائیک مستقل هستند. که یک روش مقرون به صرفه برای تأمین انرژی الکتریکی، برای راحتی روشنایی و لوازم خانگی برای خانواده های از راه دور، ارائه می دهند. و در مناطق روستایی که به شبکه وصل نیستند، سیستم های خورشیدی می توانند برای تأمین نیازهای مصرفی یک خانواده در تامین نیازهای اولیه برق استفاده شود.

اجزای اصلی محاسبات سیستم خورشیدی :


تعیین میزان مصرف توان
تعیین اندازه ماژول PV
انتخاب اینورتر
انتخاب شارژ کنترلر
انتخاب باتری
تعیین اندازه باتری

اجزای اصلی یک سیستم متصل به شبکه عبارتند از:


1-     پنل خورشیدی
2-    اینورتر
3-    کنتور دوطرفه

اجزای اصلی یک سیستم مستقل از شبکه از نوع منفصل یا جدا از شبکه عبارتند از:


1-    پنل خورشیدی
2-    شارژ کنترلر خورشیدی
3-    باطری
4-    اینورتر


نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

طراحی و پیاده سازی M.A