محصولات

پمپ خورشیدی چیست

پمپ خورشیدی چیست - 5.0 out of 5 1 based on 1 vote

سیستم پمپ خورشیدی چیست؟


سیستم پمپ آب خورشیدی اساساً یک سیستم پمپ الکتریکی است که در آن برق توسط یک یا چند صفحه خورشیدی تأمین می شود. یک سیستم پمپاژ خورشیدی متشکل از یک آرایه صفحه خورشیدی است که یک موتور الکتریکی را تأمین می کند ، که به نوبه خود یک پمپ سوراخ یا سطح را تأمین می کند. پمپ های خورشیدی با الکتریسیته تولید شده توسط پنل های خورشیدی یا انرژی حرارتی تابشی موجود از نور خورشید جمع شده در مقابل پمپ های آب شبکه یا دیزل کار می کنند. به طور کلی ، پمپ های خورشیدی از یک آرایه صفحه خورشیدی ، شارژ کنترلر خورشیدی (MPPT) ، پمپ آب DC ، فیوز قطع کننده ها ، سیم کشی برق و مخزن ذخیره آب تشکیل شده اند.

 

پمپ آب خورشیدی چگونه کار می کند؟


ماژول های فتوولتائیک با استفاده از سلول های سیلیکون ، بدون هیچ قسمت متحرک ، از نور خورشید، برق تولید می کنند. در هوای سرد یا گرم به خوبی کار می کنند. پمپ های آب خورشیدی به طور خاص برای استفاده از برق DC از صفحات خورشیدی طراحی شده اند. پمپ ها باید در شرایط کم نور ، هنگامی که برق کم می شود ، بدون گرم شدن بیش از حد کار کنند. پمپ های کم حجم از مکانیسم های جابجایی مثبت (حجمی) استفاده می کنند که آب را در حفره ها مهر و موم کرده و به سمت بالا فشار می دهند. ظرفیت بالابر حتی در هنگام کند پمپاژ نیز حفظ می شود. این مکانیسم ها شامل پمپ های دیافراگم ، پره و پیستون هستند. اینها با پمپ گریز از مرکز معمولی متفاوت است که برای کارایی کارآمد باید سریع بچرخد. پمپ های سانتریفیوژ در مواردی که به حجم بیشتری نیاز باشد ، استفاده می شوند. عملکرد پمپ های خورشیدی عمدتا به دلیل کمترین هزینه های بهره برداری و تعمیر و نگهداری از صرفه اقتصادی بیشتری برخوردار است و تأثیرات زیست محیطی کمتری نسبت به پمپ های مجهز به موتور احتراق داخلی (ICE) دارد. پمپ های خورشیدی در مواردی مفید هستند که برق شبکه در دسترس نباشد و منابع جایگزین (به ویژه باد) انرژی کافی را تأمین نکنند.

 

پمپ آب خورشیدی برای چه مکانی استفاده می شود؟


پمپ خورشیدی مورد استفاده برای آب خانه خود را تأمین میکند. هم چنین پمپ های خورشیدی برای خانه های شخصی ، کابین ها ، دهکده ها ، کلینیک های پزشکی و غیره استفاده می شود. پمپ آب را می توان با استفاده از آرایه خورشیدی خود و یا با یک سیستم اصلی که چراغ ها و لوازم خانگی را تأمین می کند ، تأمین کرد. ممکن است از یک مخزن ذخیره بالا استفاده شود یا پمپ دوم به نام تقویت کننده پمپ می تواند فشار آب لازم را ایجاد کند. یا سیستم اصلی باتری می تواند به جای مخزن ذخیره سازی فراهم کند. هنگامی که آفتاب کم است ، جمع آوری آب باران می تواند مکمل پمپاژ خورشید باشد. پمپ های آب خورشیدی می توانند آب را به مکانهایی برسانند که از حد مجاز خطوط برق خارج باشد. معمولاً این مکانها برای تأمین آب خود به نیروی انسانی یا حیوانی یا موتورهای دیزلی متکی هستند.  پمپ های آب خورشیدی می توانند جایگزین سیستم های فعلی پمپ شوند و هم مزایای اقتصادی،اجتماعی و هم مزایای مربوط به آب و هوا را به همراه داشته باشند. از آب تأمین شده توسط پمپ آب خورشیدی می توان برای آبیاری محصولات کشاورزی ، آب دام ها یا تأمین آب آشامیدنی قابل استفاده میباشد.

جهت آشنایی با پمپ آب خورشیدی کلیک نمایید.

شماره تماس :02133999115

 

 

عمق پمپ خورشیدی تا چه اندازه می تواند کار کند؟


کمترین پمپ های خورشیدی با فشار کمتر از 150 وات خورشیدی کار می کنند و می توانند آب را از عمق بیش از 200 فوت (65 متر) با 1.5 گالن (5.7 لیتر) در دقیقه بلند کنند.

 

چند پنل خورشیدی برای راه اندازی پمپ آب لازم است؟


5 عدد صفحه خورشیدی
بستگی به وات پمپ آب دارد. اما به طور کلی برای پمپ آب 100 وات به 5 عدد پنل خورشیدی نیاز دارید. اگر یک پنل خورشیدی 20 وات تولید کنید و شما یک پمپ آب 300 وات داشته باشید. بنابراین برای کارکردن پمپ به 15 عدد پنل خورشیدی نیاز دارید. اندازه گیری باید کامل و دقیق باشد تا انرژی کافی از پنل ها به دست آید.

انواع پمپ های آبی خورشیدی در بازار 

 

 

 

پمپ خورشیدی AC بهتر است یا DC ؟ و چه کارایی دارند؟


یک پمپ DC از پمپ AC کارآمدتر است و برای کارکرد به پنل های خورشیدی کمتری نیاز است . نگهداری در مناطق دور افتاده دشوار است زیرا به مراکز خدمات تخصصی احتیاج دارد و در شب نمی تواند برای شرایط اضطراری کار کند . همچنین قیمت آن بالاتر از پمپ AC میباشد. ولتاژ موتورهای پمپ خورشیدی می تواند AC (جریان متناوب) یا DC (جریان مستقیم) باشد. موتورهای جریان مستقیم برای کاربردهای کوچک تا متوسط تا درجه بندی حدود 4 کیلووات مورد استفاده قرار می گیرند و برای کاربردهایی مانند آبنماهای باغ ، محوطه سازی ، آب آشامیدنی دام یا پروژه های کوچک آبیاری مناسب هستند. از آنجا که سیستم های DC معمولاً دارای سطح کارایی بالاتری نسبت به پمپ های AC با اندازه مشابه هستند ، با استفاده از صفحات خورشیدی کوچکتر ، هزینه ها کاهش می یابد.

 شماره تماس :

02133999719

02133999115

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

طراحی و پیاده سازی M.A