محصولات

پنل خورشیدی چه مدت عمر میکند؟

پنل خورشیدی چه مدت عمر میکند؟ - 5.0 out of 5 1 based on 1 vote

 

کارکرد صفحه خورشیدی

 

صفحات خورشیدی با جذب نور خورشید و با سلولهای فتوولتائیک ، تولید جریان مستقیم (DC) و سپس تبدیل آن به جریان متناوب (AC) با کمک فناوری اینورتر کار می کنند. برق اضافی تولید شده توسط صفحات خورشیدی به شبکه برق منتقل می شود. تابش خورشیدی نوری است، که به آن تابش الکترومغناطیسی نیز گفته می شود. که توسط خورشید درخشان می شود. در حالی که هر مکان روی زمین طی یک سال نور خورشید را دریافت می کند ، میزان تابش خورشید که به هر نقطه از سطح زمین می رسد متفاوت است. فناوری های خورشیدی این تابش را گرفته و آن را به اشکال مفید انرژی تبدیل می کنند.  هنگام تابش خورشید به صفحه خورشیدی ، انرژی حاصل از نور خورشید توسط سلول های PV موجود در صفحه جذب می شود. این انرژی بارهای الکتریکی ایجاد می کند که در پاسخ به یک میدان الکتریکی داخلی در سلول حرکت می کنند و باعث جریان برق می شوند.

 

پنل خورشیدی چیست؟


صفحات خورشیدی دستگاههایی هستند که برای جذب اشعه خورشید و تبدیل آنها به برق یا گرما استفاده می شوند. یک صفحه خورشیدی در واقع مجموعه ای از سلول های خورشیدی (فتوولتائیک) است که می تواند برای تولید برق از طریق اثر فتوولتائیک استفاده شود. پنل خورشیدی یک حرکت و انتخاب هوشمندانه که انرژی نورانی خورشیدی را به انرژی الکتریکی تبدیل و به عنوان یکی از بزرگترین تولید کنندگان پنل خورشیدی در جهان که بیش از 65 میلیون پنل خورشیدی را برای خانه ها ، کسب کار و نیروگاه های برقی در سراسر جهان تحویل داده است مورد استفاده قرار می گیرد. پنل خورشیدی پایه و اساس هر پروژه موفق خورشیدی است و اثبات شده است که در آب و هوا و محیط های متنوع تقریبا در همه جا تحت خورشید قرار دارند .

 

پنل خورشیدی چه مدت عمر میکند؟



به طور معمول و عمومی اگر نوع پنل خورشیدی بکار رفته مرغوب باشد مدت طول عمر آن بین ۲۵ تا ۳۰ سال می باشد. با این حال، این به این معنا نیست که آنها بعد از ۲۵ سال تولید برق را متوقف کنند بلکه به این معنی است که برق تولید شده توسط پنل های خورشیدی نسبت با آنچه تولید کنندگان عنوان کردند کاهش یافته است. صفحه های خورشیدی می توانند برای چندین دهه به کار خود ادامه دهند، به شرطی که با باد، آوار و یا سایر عوامل دیگر آسیب نبینند. این عمدتا به این خاطر است که پنل ها هیچ قسمت متحرکی ندارند. آنها به ندرت از داخل آسیب می بینند و تنها توسط نیروهای خارجی مانند آب و هوا بد و ضربه از بیرون دچار آسیب می شوند.

 

 

آیا پنل های خورشیدی به نور مستقیم خورشید نیاز دارند؟


بله .صفحات خورشیدی برای تولید برق به پرتوهای خورشید نیاز دارند ، بنابراین تصور کنید که اگر خورشید نتابد ، شما انرژی برق ندارید. کارایی صفحه خورشیدی در نور کامل و مستقیم خورشید بهترین خواهد بود ، اما صفحات خورشیدی در هوای ابری یا نور غیر مستقیم خورشید همچنان کار خواهند کرد.

 

چرا از پنل خورشیدی استفاده می کنیم؟


پنل خورشیدی برای تقویت انرژی های تجدید پذیر و محیط زیست که با دارا بودن یک صفحه خورشیدی می توان مستقیما از نور خورشید برق تولید نمود. پنل خورشیدی برای استفاده از انرژی خورشیدی هستند و برخی از وسایل مانند چراغ های راهنمایی در جاده ها و بزرگراه ها، مثال هایی می باشند که می توانند انرژی خود را از سلول خورشیدی تامین می کنند. در واقع پنل خورشیدی یک منبع قدرتمند انرژی و ایده جدید بر روی پشت بام خانه و تولید برق خانگی می باشد.

 

 

تغییرات کارایی پنل خورشیدی با گذشت زمان:


با گذشت زمان کارایی پنل خورشیدی و هم چنین بازدهی آن ها بین 10 تا 30 درصد کاهش پیدا می کند و با گذشت زمان معمولا شرکت های سازنده پنل خورشیدی ، پنل ها را بین 5 تا 25 سال گارانتی جهت کارایی و بازدهی محصول می دهند .

 

بازدهی صفحات خورشیدی چگونه محاسبه می شود:


بازدهی در پنل خورشیدی فتوولتاییک با توانایی یک پنل خورشیدی برای تبدیل نور خورشیدی به آن اندازه گیری می شود و در ابعاد و اندازه های مختلفی ، برای سقف های کوچک تر، پنل کارآمد تری قابل استفاده هستند . کارایی پنل خورشیدی، قدرت خروجی یک پنل را برای هر یک مشخص می کند و می توان گفت بازدهی پنل خورشیدی و هم چنین آمپر خروجی از پنل خورشیدی جهت شارژ کردن باتری خورشیدی می باشد.

جهت خرید پنل خورشیدی و مشاوره فنی با اینورتر گروپ در تماس باشید.

شماره تماس:

02133999719

02133999115

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

طراحی و پیاده سازی M.A