محصولات

تفاوت سرج ارستر و صاعقه گیر

تفاوت سرج ارستر و صاعقه گیر - 3.5 out of 5 1 based on 2 votes

موارد بسيار زيادي وجود دارد که در مورد اصطلاحات برق اشتباه گرفته ميشود. اما از همه موارد گیج کننده ای که می توانید به آن اشاره کنید. یک گیرنده صاعقه چیست؟ سرج ارستر چیست؟ آیا حتی تفاوت هم وجود دارد!؟ این صادقانه یک موضوع مهم است ، اما ما امروز به شما کمک می کنیم تا درک کنید!

سرج ارستر و صاعقه گیر

مسئله بزرگ اینجاست که در اینجا چند لوازم و اصطلاحات وجود دارد که در آن بازی می شود و بسیاری از افراد ، برق شامل این موارد ، سوء استفاده از اصطلاحات یا تلاش برای استفاده متقابل از آنها هستند. نکته قابل توجه برای این موضوع سردرگمی با "سرج ارستر" است که معمولاً با "صاعقه گير" اشتباه می گیرد. این دو مورد برای محافظت از شبکه برق ، سیم کشی و لوازم خانگی شما مفید هستند. اما آنها این کار را به يك روش انجام نمی دهند.

یک سرج ارستر کار می کند تا با ارسال نیروی اضافی به طور مستقیم به پریز اتصال یا سیم زمینی اتصال ، سیم های ولتاژ گذرا و افزایش قدرت را در خانه شما کاهش دهد ، خطرات کمبود تجهیزات گرانقیمت را کاهش می دهد. اینها معمولاً در یک سیستم محافظت از خانه به طور مستقیم در شبکه نصب می شوند ، یا می توان آنها را در ابزارهای ساده تری مانند یک محافظ تقویت کننده پریز برق یافت.

از طرف دیگر ، یک صاعقه گير در جهت کاهش انواع خاص موج زدگی کار می کند. ساده ترین فکر کردن به یک بازداشت کننده (و این امر همچنین برای یک گیرنده رعد و برق) نیز به عنوان نوعی محافظت در برابر مشکلات بیرونی ، مانند مواردی که ناشی از روشنایی یا عوارض شبکه برق است.

صاعقه گیر چیست؟

در سیستم محافظت از رعد و برق ، میله صاعقه جزء اصلی سیستم است. میله صاعقه برای انجام عملکرد محافظ خود به زمین نیاز دارد. میله های رعد و برق به اشکال مختلفی از جمله توخالی ، جامد ، اشاره ای ، گرد ، نوارهای صاف یا حتی برس مانند مانند وجود دارد. ویژگی اصلی مشترک همه میله های رعد و برق این است که همه آنها از مواد رسانا مانند مس و آلومینیوم ساخته شده اند. مس و آلیاژهای آن رایج ترین مواد مورد استفاده در حفاظت از رعد و برق است

خب تفاوت بین یک صاعقه گير و سرج ارستر چیست؟

وقتی همه چیز گفته شده و انجام شود ، تفاوت به همین سادگی است: یکی خانه شما را از داخل محافظت می کند و دیگری خانه را از بیرون محافظت می کند.

در صورت برخورد نور به خانه شما ، صاعقه گير که در قسمت خارجی نصب شده است ، سعی می کند بلافاصله برق را از خانه و وسایل خانه خود دور کند و به جای آن به زمین امن هدایت کند.

سرج ارستر عملکردی مشابه را انجام می دهد ، اما در عوض باعث افزایش فشار ناشی از اعتصاب می شود و انرژی اضافی را به سیم زمین یا برنامه کاربردی دیگر قابل قبول و از پیش تعیین شده زمین می فرستد.


در اینجا یک سوال برای شما پیش میاد : آیا به یک سرج ارستر نیاز دارم ؟

وقتی تصمیم می گیرید که چه نوع تجهیزات محافظ خانه مناسب ترین نیاز شما باشد ، همه چیز به آنچه شما باید برای محافظت در می آورید ، می رسد. هر ابزار تقریباً می تواند همان وظیفه را انجام دهد و در بیشتر خانه ها ، هر یک از این ابزارها فقط و فقط از شما و لوازم شما محافظت می کند.

با این حال ، این گفته ، همیشه بهتر است که با یک برق  كار و مهندس کارآزموده و معتبر مشورت کنید! هر خانه بی نظیر است و به همین ترتیب نیازهای برقی شما نیز وجود دارد. این بدان معناست که اگر به یک راه حل دقیق تر یا پیچیده تر از "هر کاری که انجام دهد" نیاز دارید ، از مزایای یک متخصص که می تواند شما را به سمت نصب ایده آل هدایت کند ، سود خواهید برد.

لیست محصولات سرج ارستر اینورتر گروپ

برای مشاوره و خرید محصولات سرج ارستر با مشاوران ما در تماس باشید.

شماره تماس: 02133999115

1 نظر

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

طراحی و پیاده سازی M.A