محصولات

فتوسل 12 ولت DC

فتوسل 12 ولت DC - 5.0 out of 5 1 based on 2 votes

فتوسل 12 ولت DC چیست؟


فتوسل یک ماژول حساس به نور است. این را می توان با اتصال به یک مدار الکتریکی یا الکترونیکی در طیف گسترده ای از برنامه ها مانند نور غروب آفتاب تا طلوع آفتاب که هر زمان شدت نور کم باشد به صورت مکانیکی روشن می شود استفاده نمود. فتوسل مقاومتی است که بسته به میزان تابش نور، روی آن مقاومت را تغییر می دهد. یک فتوسل از طریق رسانایی نوری نیمه هادی عمل می کند. انرژی فوتونهایی که به نیمه هادی برخورد می کنند ، الکترونها را برای جریان آزاد می کند و مقاومت را کاهش می دهد. فتوسل باید به سمت شمال و دور از نور مستقیم خورشید باشد اگر موقعیت شمالی امکان پذیر نباشد ، به سمت غرب یا شرق با فتوسل روبرو می شوید.

کاربرد فتوسل 12 ولت به چه صورت است؟


فتوسل های پلاگین با یک خروجی دیواری استاندارد کار می کنند و یک فیش عبور را کنترل می کنند. آنها یک روش مناسب برای روشن و خاموش کردن یک میز یا چراغ کف هستند.لامپ های فتوسل، پایه ای از لامپ یا شمعدان به یک سوکت لامپ تبدیل می شوند و تقریباً هر لامپ یا وسیله ثابت را به سیستم روشنایی خودکار تبدیل می کنند. برای عملکرد صحیح باید یکی از این دستگاه ها را در هر پریز نصب کنید. فتوسل های سیمی با ولتاژ خط ، یک مدار الکتریکی را کنترل می کنند و یک روش ایده آل برای مدیریت امنیت یا نور پردازی هستند. خصوصیات اساسی فتوسل از طریق آزمایشات توسط یک سکوی آزمایش کنترل نوری مانند جریان اتصال کوتاه ، ولتاژ مدار باز ، مشخصه روشنایی ، مشخصه آمپر ولت ، مشخصه بار و مشخصه طیفی مورد آزمایش و تجزیه و تحلیل قرار می گیرد. فتوسل ها در چراغ های اتوماتیک برای فعال شدن هر زمان که تاریک شود استفاده می شود . فعال و غیرفعال سازی چراغ های خیابان عمدتا به روز بستگی دارد که روز باشد یا شب. از سلولهای نوری برای شمارش وسایل نقلیه موجود در جاده استفاده می شود.

 

فتوسل غروب تا طلوع چگونه کار می کند؟

 

مهم نیست که چه زمانی خورشید غروب می کند از آنجا که غروب های خورشید تا صبح با فتوسل فعال می شوند نور طبیعی را حس می کنند ، آنها به طور خودکار برای شب های طولانی تر و کوتاه تر تنظیم می شوند. حسگرها، حرکت چراغ ها را خاموش نگه می دارند مگر اینکه چیزی در این نزدیکی حرکت کند. برخلاف بسیاری، از غروب تا طلوع ، آنها برای مدت طولانی فعال نمی شوند. هم چنین طول عمر یک فتوسل 12 ولت DC این چنین است که، اگر نور شما به طور مداوم می سوزد ، پس سلول نوری خراب شده است و کل واحد باید تعویض شود. طول عمر بستگی به مدت زمان روشن و طولانی آن دارد ، اما عمر فتوسل معمولاً 10 سال یا بیشتر خواهد بود.
 

فتوسل ها در چه مکانی استفاده می شوند؟


فتوسل DC برای نور سنجهای عکاسی ، چراغهای خیابانی خودکار هنگام غروب و سایر کاربردهای حساس به نور ، به یک فتوسل بر اساس میزان فوتون (نوری) که دریافت می کند استفاده می شود و مقاومت خود را بین دو ترمینال تغییر می دهد. اگر نور شما به طور مداوم می سوزد ، پس سلول نوری خراب شده است و کل واحد باید تعویض شود.

 

 

1 نظر

  • پیوند نظر محمدرضا نادری سه شنبه, 16 دی 1399 16:01 ارسال شده توسط محمدرضا نادری

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

طراحی و پیاده سازی M.A