محصولات

مزایای استفاده از پنل خورشیدی

امروزه با توجه به اینکه استفاده از انرژی های پاک و تجدیدپذیر در بین افراد بسیار محبوب شده است از انرژی خورشیدی علاوه برمصارف خانگی در مصارف صنعتی، اداری، کشاورزی و ...  نیز استفاده می شود. یکی از رایج ترین روش ها برای استفاده از انرژی خورشیدی، پنل خورشیدی می باشد که ما در این مقاله قصد داریم علاوه بر تعریف پنل خورشیدی، نحوه کارکرد و مزایای آن را نیز شرح دهیم. در این مقاله با ما همراه باشید.

پنل خورشیدی چیست؟

اگر بخواهیم تعریفی از پنل خورشیدی داشته باشیم باید بگوییم که پنل خورشیدی یک نیمه هادی می باشد که زیر یک شیشه غیرانعکاسی نصب شده است تا از انرژی که توسط فوتون های نورخورشید دریافت می شود ولتاژ DC را تولید کند. درحقیقت پنل خورشیدی انرژی نورانی خورشید را دریافت می کند و آن را تبدیل به انرژی الکتریکی می کند که می توان از این انرژی در مصارف مختلف روزانه بهره برد. پنل های خورشیدی معمولا در پشت بام ها و یا در مکانی که بتوانند به راحتی نورخورشید را دریافت کنند نصب می شوند در ضمن در نظر داشته باشید که پنل های خورشیدی نیاز به فضای مناسبی دارند یعنی در مکان های کوچک نمی توان از پنل های خورشیدی استفاده کرد و باید محیط از اندازه و ابعاد مناسبی برخوردار باشد.

در بحث پنل خورشیدی موضوعی به نام ماژول خورشیدی مطرح می شود، درواقع ماژول خورشیدی از کنارهم قرار گرفتن چندین پنل خورشیدی ایجاد می شود. ماژول خورشیدی برای مکان ها و مصارف بزرگ پیاده سازی می شود.

انواع پنل های خورشیدی از لحاظ تکنولوژی و فناوری

1- فناوری های نسل اول ( پنل های خورشیدی سیلیکونی ) که شامل پنل های زیر می باشد:

- پنل های خورشیدی مونو کریستال

- پنل های خورشیدی پلی کریستال

2- فناوری های نسل دوم ( پنل های خورشیدی فیلم نازک )

توجه: برای خرید پنل خورشیدی با مناسب ترین قیمت، با شماره 02133999115 تماس حاصل فرمایید.

مزایای پنل های خورشیدی

1- با توجه به اینکه انرژی خورشیدی، انرژی پاک حساب می شود استفاده از آن ها به محیط زیست و طبیعت آسیب کمتری می زند و باعث حفظ طبیعت و محیط زیست می شود.

2- با توجه به اینکه انرژی خورشید، انرژی آزادی می باشد برای مصرف آن نیاز به پرداخت هزینه ندارید.

3- استفاده از انرژی خورشیدی، آلودگی صوتی ندارد.

4- استفاده از پنل خورشیدی، برای شروع کار نیاز به سوخت ندارد.

5- با توجه به اینکه انرژی خورشید تجدیدپذیر است، همیشه می توان از آن استفاده کرد و تمام نمی شود.

6- برای نصب پنل خورشیدی نیاز به محدوده خاصی نیست و به راحتی می توانید آن را پشت بام خود نصب کنید.

7- استفاده از پنل خورشیدی نیاز به سرویس های کوتاه مدت ندارد زیرا از انرژی خورشیدی استفاده می کند و حداقل زمان سرویس آن، سالی یک بار می باشد البته این نکته را در نظر داشته باشید که این زمان بسته به شرایط نگهداری به 2 سال یک بار نیز می رسد.

8- پنل خورشیدی به صورت شخصی کار می کند و برای کار کردن نیاز به برق شهری و یا شبکه شدن با برق شهری ندارد.

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

طراحی و پیاده سازی M.A