چهارشنبه, 12 بهمن 1401 20:07

نمایندگی رله پیلز

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

رله پیلز Pilz Relay، محافظ انسان در برابر خطرات ماشین است. استفاده از این ابزار کاربردی توانست به عنوان نقطه عطفی در فناوری، موجبات حفاظت انسان در برابر خطرات احتمالی در اجرای انواع پروژه‌های برق و الکتریکی را فراهم آورد. در این مقاله شما با این وسیله و کاربرد‌های آن بیشتر آشنا می‌شوید. پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

آشنایی با رله پیلز Pilz Relay

نام تجاری رله پیلز PNOZ  بوده و مترادف واژه رله ایمنی است. وظیفه این وسیله پر کاربرد به عنوان مدلی از رله ایمنی، ایجاد توابع امن و کاهش خطرات برای انواع فعالیت‌ها و پروژه‌های الکتریکی است. این کار را در زمان بروز خطا، با ایجاد یک پاسخ قابل اعتماد و مطمئن انجام می‌دهد. 

هر نوع از انواع رله پیلز یا همان رله ایمنی، با قابلیت‌ها و عملکرد‌های مختلفی همراه بوده و بر عملکرد خاصی نظارت دارند. به همین خاطر زمانی که این وسیله را به دیگر رله‌ها متصل کنید، قادر خواهید بود به حالت مطلوبی بر عملکرد‌های کارخانه و دستگاه‌ها نظارت داشته باشید. 

در ابتدای ابداع و اختراع این ابزار که حدودا به سال 1987 مربوط می‌شود، شرکت Pilz از اولین محصول خود با نام Emergency Stop Relay رونمایی کرد. این وسیله برای حفاظت انسان در برابر انواع ماشین‌های صنعتی ساخته شد. اما امروزه به هدف برآورده کردن استانداردهای ایمنی، با انجام یک راهکار کارآمد و ایمن برای تجهیزات و پرسنل مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

استفاده از این وسیله می‌تواند برای افزایش عمر دستگاه‌های الکتریکی نیز کارآمد باشد. می‌تواند برای کاهش هزینه‌های غیر منتظره، کاربری از این وسیله بسیار کارآمد، بهینه و مطلوب باشد. 

از آنجایی که وجود ریسک می‌تواند برای هر نوع فعالیتی شرایط اختلال و عدم دستیابی به موفقیت را شامل شود، استفاده ار رله پیلز می‌تواند کاهش ریسک را برای سلامت و جان کارمندان انواع مختلفی از کسب و کار‌ها فراهم آورد. 

کاهش جایگزینی تجهیزات و یا وقوع خطرات پرهزینه، با استفاده از این وسیله ممکن خواهد بود. 

آشنایی با نوع عملکرد و انواع رله پیلز Pilz Relay 

رله پیلز می‌تواند وقوع خطرات برای انواع دستگاه‌های الکتریکی و انسان را به حداقل‌ترین حالت کاهش دهد. هنگامی که جریان ضعیفی وارد سیم‌پیچ‌ها می‌شود، رله پیلز شرایط برای تبدیل هسته آهنی و سیم پیچ به آهن‌ربا را فراهم می‌آورد. در ادامه، حالت صفحه پلاتین که به شکل فنری است را از بین برده و آن را به طرف هسته سیم‌پیچ هدایت می‌کند. این کار موجبات عبور جریان و اتصال کنتاکت‌ها به یکدیگر خواهد شد.

 

مدل رله پیلز آلمانی PILZ GERMANY

با استفاده از این مدل می‌توان شرایط برای بروز صدمه به قسمت‌های سالم دستگاه‌های الکتریکی را به حداقل رساند. از طرفی دیگر با این وسیله می‌توان کاهش چشم‌گیر صدمات احتمالی بیشتر برای قسمت آسیب‌دیده دستگاه‌های الکتریکی را فراهم آورد. این نوع از رله‌ها بر اساس تجربه با بهترین عملکرد همراهند. 

با استفاده از این مدل می‌توان سرعت در عملکرد، پایداری و حساسیت مطلوب را تجربه کرد. این مدل با هزینه‌های مقرون به صرفه‌ای همراه است. کاربری از این مدل آلمانی می‌تواند فقط قسمت آسیب دیده را از مدار خارج کرده و کاهش فاصله زمانی، بین عملکرد و اتصال را موجب می‌شود. 

این مدل تفاوت مشخصی را برای حد بین مقدار حداقل غیر مجاز و حداکثر مجاز لحاظ خواهد کرد.

مدل  Monitoring Relays

مدل دیگر را به نمونه‌ای از رله پیلز اختصاص می‌دهیم با نام Monitoring Relays یا رله‌های نظارت کننده. این‌ نوع که در جهان شناخته شده و پر کاربر هستند، به عنوان رله‌های چندکاره معروفند.  

می‌توانند نظارت و پشتیبانی برنامه‌های وسیعی را پوشش دهند. 

مدل PNOZ S50

این مدل به هدف تنظیم هر پارامتر کاهش ولتاژ و تحریک دائم مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ادامه شرایط برای دریافت کارایی بیشتر عملکرد‌ها بر اساس کاهش زمان در تهویه کوتاه فراهم می‌شود. استفاده از این نوع از رله پیلز می‌تواند شرایط را برای اعمال تغییرات اضطراری و سریع و البته کنترل بیشتر ترمز ایمن را فراهم ‌آورد.

رله pilz می‌تواند درعملکرد با شرایط نرمال، نیاز به نگهداری و تعمیر را با استفاده از یک تحلیل سوئیچینگ آرام کاهش ‌دهد.

مدل زکوندر یا رله ثانویه

در این مدل، دریافت نیرو برای سیم پیچ تحریک کننده از طرف سیم پیچ ثانویه خواهد بود. 

مزایا در این مدل

این مدل از حساسیت بیشتر و البته از حجم کمتری برخوردار است.

معایب در این مدل

احتمال خرابی در این مدل بیشتر بوده و از طرف دیگر هزینه زیادی برای این مدل باید پرداخت شود.

رله پریمر یا رله اولیه

در این نوع از رله به طور مستقیم سیم پیچ خاصی در حالت تحریک شده در مسیر است. به همین منظور فرایند بدون ولتاژ و یا ترانس جریان در مدار فعالیت خواهد کرد.

مزایا در این مدل:

این مدل از قیمت کمتری نسبت به مدل‌های دیگر برخوردار است. در سیستم حفاظتی این مدل نیز اشکالات با سرعت بیشتری تشخیص داده می‌شوند.

معایب در این مدل:

 

در زمان کار، دسترسی ممکن نیست و جریان و ولتاژ با محدودیت همراه است. از طرف دیگر حساسیت در این فرایند کمتر است واز نظر عایق‌بندی از حجم زیادی برخوردار است.

دیگر کاربرد‌های رله پیلز Pilz Relay

می توان از رله پیلز، برای کارخانجات و ماشین‌آلات الکتریکی بیشتر از چهار عملکرد ایمنی و مستقل استفاده کرد.

کاربری از رله‌های ایمنی صیانت و سلامتی افراد و ماشین‌آلات صنعتی در برابر ولتاژ باقی مانده، ولتاژ بیش از حد، گسل‌های عایق، قدرت واقعی، اضافه بار، توقف مانیتور و دما اضافه بار، اولویت صیانت و سلامتی افراد و فراهم خواهد شد.

استفاده از رله پیلز، اجرای یک چرخه تولید کارآمد به همراه پرداخت هزینه‌های معقول تضمین شده خواهد بود.

نتیجه گیری

برای داشتن یک کارخانه فعال با استفاده از انواع ماشین‌آلات صنعتی الکتریکی، اهمیت به سلامت نیروهای انسانی و دستگاه‌های مورد استفاده قرار داده شده امری واجب و اجتناب ناپذیر است. به همین دلیل می‌توان از وسیله‌ای پر کاربرد به هدف نظارت بر ایمنی فرایند‌‌ها به نام رله پیلز Pilz Relay استفاده کرد. 

 

این وسیله در مدل‌های مختلف با کارایی‌متنوع، امروزه در بازار ایران در دسترس مدیران و کارفرمایان قرار داده شده است.کاربری از این وسیله می‌تواند در کاهش هزینه و افزایش کاربری نقش مهمی داشته باشد.

 

 

خواندن 852 دفعه آخرین ویرایش در چهارشنبه, 12 بهمن 1401 20:35

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

طراحی و پیاده سازی M.A