محصولات

تفاوت پنل های خورشیدی مونو کریستال و پلی کریستال

تفاوت پنل های خورشیدی مونو کریستال و پلی کریستال - 4.3 out of 5 1 based on 7 votes

دو پنل خورشیدی وجود دارد که یک پیمانکار برای استفاده در منزل یا تجارت شما انتخاب می کند: مونو كريستال و پلي کریستال. اما تفاوت های قابل توجهی بین پنل های تک کریستالی و پلی کریستالی وجود دارد که هر مصرف کننده باید از آن آگاه باشد.

بزرگترین تفاوت بین این دو ، این است که پنل های مونو كريستال 22٪ از پرتوهای قابل استفاده را به انرژی تبدیل می کنند ، در حالی که پنل های پلي کریستالی تنها 14-16٪ از پرتوهای قابل استفاده را به انرژی تبدیل می کنند.

علاوه بر این ، پنل های پلي کریستالی از فضای بسیار بیشتری برای تبدیل نور خورشید به الکتریسیته DC استفاده می کنند ، بنابراین فضای بیشتری برای تأمین نیازهای مصرفی شما می خورند. علاوه بر این ، آنها تقریباً دو برابر میزان تخریب پنل های مونو كريستالي هستند. به عنوان مثال ، پانل های پلی کریستالی در سال 64/4 درصد در مقابل پنل های تک هسته ای با 36/0 درصد در سال کاهش می یابد. پنل های مونو كريستال بسیار طولانی تر از همتای خود خواهند بود.

سیلیکون مونو كريستال (mono-Si) 0.36

سیلیکون پلی کریستالی (پلی Si) 0.64

پنل های تک پرده اعطا می شوند در زمان خرید گران تر هستند ، اما هنگامی که شما از مزیت و دوام عملکرد آنها استفاده می کنید ، در طولانی مدت گزینه ای بسیار ارزان تر هستند. همچنین ، اگر زیبایی شناسی اهمیت داشته باشد و آنها برای من انجام دهند. بسیاری از مارک ها پانل مونو كريستال مشکی و براق Black Black را در مقابل یک صفحه نمایش پلی كريستالي آبی رنگی بسیار دلپذیر ارائه می دهند. به طور کلی ، من پانل های مونو را به شدت توصیه می کنم.

چالش برای مصرف کنندگان این است که اکثر تولید کنندگان خورشیدی ، پنل های مونو و پلي کریستالی را توليد می کنند ، بنابراین نمی توانید به سادگی از بین نام تجاری یا ظاهر بیرونی ، بین این دو تفاوت قائل شوید. انتخاب پانل های پلی کریستالی کمتر کارآمد و گرانتر از دیگر راه هایی است که نصاب های خورشیدی هزینه های خود را برای به دست آوردن شغل کاهش می دهند ، اما آنها در نهایت به ساختن سیستمی می روند که فضای بیشتری را به خود اختصاص می دهد، کارایی کمتری دارد و در درازمدت هزینه بیشتری برای مصرف کننده خواهد داشت.

 لیست محصولات پنل خورشیدی اینورترگروپ

جهت خرید و فروش پنل خورشیدی پلی کریستال و مونو کریستال با بازرگانی اینورتر گروپ در تماس باشید.

شماره تماس: 02133999719

 

پنل خورشیدی مونو کریستال چیست؟ 

پنل های خورشیدی مونو کریستال و پنل های خورشیدی پلی کریستال هر دو نوع پنل از خورشید انرژی تولید می کنند ، اما باید تفاوت های اساسی وجود داشته باشد.پنل های خورشیدی مونو کریستال و پنل های خورشیدی پلی کریستال همه چیز در مورد سلول ها است. پنل های خورشیدی مونو کریستال و پلی کریستال در سیستم PV خورشیدی کلی عملکرد یکسانی دارند: آنها انرژی خورشید را گرفته و آن را به برق تبدیل می کنند. همچنین هر دو از سیلیکون ساخته شده اند که برای صفحات خورشیدی استفاده می شود زیرا عنصری بسیار فراوان و با دوام است. بسیاری از تولیدکنندگان صفحات خورشیدی هم پنل های تک بلوری و هم چند بلوری تولید می کنند. هر دو پنل خورشیدی مونو کریستال و پلی کریستال می توانند گزینه های خوبی برای خانه شما باشند ، اما تفاوت های اساسی بین این دو نوع فناوری وجود دارد که باید قبل از تصمیم نهایی خرید خورشیدی آنها را درک کنید. تفاوت اصلی این دو فناوری در نوع سلول خورشیدی سیلیکونی است که آنها استفاده می کنند. صفحات خورشیدی مونو کریستال دارای سلول های خورشیدی ساخته شده از یک کریستال سیلیکون هستند ، در حالی که صفحات خورشیدی پلی کریستالی دارای سلول های خورشیدی ساخته شده از بسیاری از قطعات سیلیکونی هستند که با هم ذوب شده اند. سلول های خورشیدی مونو کریستال از کارآیی بیشتری برخوردار هستند زیرا از یک منبع سیلیکون جدا می شوند. سلول های خورشیدی پلی کریستالی از چندین منبع سیلیکونی مخلوط شده اند و کمی کارآیی کمتری دارند. به طور کلی صفحات خورشیدی مونو کریستالی به عنوان یک محصول خورشیدی برتر در نظر گرفته می شود. مزایای اصلی پنل های تک بلوری راندمان بالاتر و زیبایی بسیار دارند. در نتیجه ، پانل های مونو کمی کارآمدتر از پانل های پلی هستند. آنها همچنین در محیط های با گرمای زیاد و نور کم عملکرد بهتری دارند ، این بدان معنی است که در کمتر از شرایط ایده آل ، نزدیک به خروجی نامی خود تولید می کنند.

 

پنل خورشیدی پلی کریستال چیست؟

پنل های خورشیدی PolyCrystalline یا MultiCrystaline صفحات خورشیدی هستند که از چندین کریستال سیلیسیم در یک سلول PV تشکیل شده اند.این صفحات خورشیدی دارای سطحی هستند که شبیه موزاییک است. این صفحات خورشیدی به شکل مربع هستند و رنگ آبی درخشان دارند زیرا از چندین کریستال سیلیکون ساخته شده اند. پنل های خورشیدی پلی کریستال به طور کلی بازده کمتری نسبت به گزینه های تک بلوری دارند ، اما مزیت آنها قیمت پایین تر است. در نتیجه ، صفحات خورشیدی پلی کریستال دارای راندمان پایین تری نسبت به صفحات تک بلوری هستند. کریستالهای سیلیکونی متعدد در هر سلول خورشیدی جریان الکترون را دشوارتر می کند. این ساختار کریستالی باعث می شود که میزان کارایی پنل های پلی کریستال کمتر از پنل های تک بلوری باشد. راندمان پنل پلی کریستال به طور معمول از 15 تا 17 درصد متغیر است. صفحات خورشیدی مونو کریستال دارای سلول های خورشیدی ساخته شده از یک کریستال سیلیکون هستند ، در حالی که صفحات خورشیدی پلی کریستالی دارای سلول های خورشیدی ساخته شده از بسیاری از قطعات سیلیکونی هستند که با هم ذوب شده اند.

 

کاربرد پنل خورشیدی پلی کریستال کجاست؟

کارکرد پنل خورشیدی پلی کریستال نور خورشید را جذب و به انرژی الکتریسیته تبدیل می کند. بهتر است بدانید پنلی که می توان استفاده نمود برای سقف خودرو و پنجرهای منازل باید دارای وات واقعی باشد که این نوع پنل در دو مدل منو کریستال و پلی کریستال موجود می باشد . پنل خورشیدی می تواند حل کننده مشکلات موجود در زمینه انرژی خورشیدی و محیط زیست و نیروگاهی است و عموما برای مصارف خانگی ، مصارف صنعتی،  مراکز عمومی، کشاورزی ، بالای دکل چراغ راهنمایی در اتوبان ها، پارک ها ، ویلای سقف شیب دار کاربرد داشته باشد و می تواند فقط و فقط بستگی به نور خورشید جهت جذب انرژی خورشید به طور مستقیم با تابش نور خورشید باشد .همان طور که می دانید سقف ویلاها شیب دار بوده یا شیروانی و به گونه ای طراحی شده است که  پنل خورشیدی به عنوان یک منبع نورانی و برقی انرژی تولید می کند و در زمینه محیط زیست کاربردهای فراوانی را دارا می باشد . پنل خورشیدی پلی کریستال در مناطق گرمسیر مناسب تراست به این دلیل که سطح آن روشن تر و انرژی تابشی خورشید را جذب می کند و افزایش مقاومت در اثر گرم تر شدن افت توان پنل خورشیدی کمتر می باشد . بازرگانی اینورتر گروپ ، دارای برترین پنل خورشیدی پلی کریستال که از نظر راندمان و بهره برداری دارای محیط کمتری برای نصب احتیاج است را تولید می نماید. پنل خورشیدی پلی کریستال ارزان تر و قیمت مناسب تر ، نسبت به مونو کریستال می باشند.

 

 

کاربرد پنل خورشیدی مونو کریستال کجاست؟

پنل خورشیدی پلی کریستال در مناطق گرمسیر مناسب تراست به این دلیل که سطح آن روشن تر و انرژی تابشی خورشید را جذب می کند و افزایش مقاومت در اثر گرم تر شدن افت توان پنل خورشیدی کمتر می باشد . بازرگانی اینورتر گروپ ، دارای برترین پنل خورشیدی پلی کریستال که از نظر راندمان و بهره برداری دارای محیط کمتری برای نصب احتیاج است را تولید می نماید. پنل خورشیدی پلی کریستال ارزان تر و قیمت مناسب تر ، نسبت به مونو کریستال می باشند. راندمان پنل خورشیدی مونو کریستال در هوای ابری بستگی به جنس خود پنل خورشیدی و تراکم ابرها دارد اما برای تولید برق یا انرژی خورشیدی کافی می باشد. تاثیر فصل در عملکرد پنل خورشیدی مونو کریستال اهمیت به سزایی دارد، و همان طور که می دانید پنل خورشیدی مونو کریستال بر اساس نور خورشیدی و آفتاب کار می کند. هرچه طول روز بیشتر باشد انرژی خورشید، بیشتر به پنل می رسد و هم چنین در هوای سرد و آفتابی بهترین شرایط را خواهد داشت . اما در فصل بهار توصیه می شود بهترین فصل برای استفاده از پنل خورشیدی ، برای نیرو گاه خورشیدی و هم چنین در ویلاها مناسب است به این دلیل که هم طول روز مناسب و هم دمای هوا معتدل خواهد بود . نکته دیگر این که پنل خورشیدی مونو کریستال به صورت زاویه دار ، یعنی به صورت مستقیم به طور موازی ، همراه با تابش آفتاب روی پنل خورشیدی تاثیر گذار خواهد بود. و ضمن این که در روزهای بارانی و برفی زمانی که روش سر بخوره می تواند کمک کند تا گرد و غبار پنل خورشیدی پاک شود و این باعث می شود شدت جذب نور بیشتر شود .

 

بهترین نوع پنل خورشیدی کدام است؟

با توجه به شرایط آب و هوایی و تابش آفتاب در هر منطقه نوع پنل خورشیدی مورد استفاده متفاوت می باشد. همین طور با توجه به حجم پروژه و احداث نیروگاه خورشیدی نوع پنل خورشیدی که قرار می گیرد متفاوت می باشد.

 

نام های دیگر پنل خورشیدی چیست؟

سولار، پانل ، پانل خورشیدی، آرایه خورشیدی، صفحه خورشیدی، پنل خورشیدی

جهت مشاوره فنی پنل خورشیدی با متخصصین فروش ما در تماس باشید .

شماره تماس: 02133999719

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

طراحی و پیاده سازی M.A