محصولات

سیستم برق خورشیدی خانگی

سیستم برق خورشیدی خانگی - 5.0 out of 5 1 based on 2 votes

راه حلهای انرژی تجدید پذیر برای کاربران مسکونی

هنگامی که در معرض نور مستقیم خورشید قرار دارد ، یک صفحه خورشیدی معمولی در خانه در حدود یک ساعت حدود 300 وات تولید می کند ، بدین معنی که در یک روز عادی در طول تابستان می تواند حدود 3 کیلو وات ساعت انرژی تولید کند.

نیروی انرژی خورشیدی

انرژی خورشیدی منبع تجدید پذیر انرژی است که به دلیل مزایایی که ارائه می دهد ، در حال بدست آوردن زمین است. در هند ، نور خورشید به وفور در دسترس است و فناوری لازم برای مهار این انرژی و تبدیل آن به انرژی الکتریکی وجود دارد. پنل های خورشیدی با هدف جذب انرژی خورشیدی و تبدیل آن به انرژی الکتریکی از طریق اثر فتوولتائیک (PV) خدمت می کنند. بیشتر خانه ها دارای یک سقف یا حیاط خلوت هستند که می توان از آنها برای نصب پانل های خورشیدی و تولید برق استفاده کرد.

ویژگی های یک سیستم خورشیدی خانگی:

یک سیستم خورشیدی در منزل باید انرژی الکتریکی کافی را برای تحقق تمام نیازهای انرژی یک خانه فراهم کند. همچنین باید بتواند برق AC را تأمین کند زیرا به طور سنتی تمام خانه ها برای کار با سیستم های روشنایی ، اسباب بازی ها ، وسایل و تجهیزات نظیر رایانه ، یخچال ، میکسر ، فن ، کولر ، تلویزیون و سیستم های موسیقی از توان AC استفاده می کنند.

عناصر اساسی یک سیستم خورشیدی خانگی:

یک نیروگاه خورشیدی خانگی دارای چندین عنصر است که به شرح زیر است:

نیاز به تعداد کافی پنل خورشیدی برای جذب هرچه بیشتر انرژی خورشیدی دارد. هنگامی که در معرض نور مستقیم خورشید قرار دارد ، یک صفحه خورشیدی معمولی در خانه در حدود یک ساعت حدود 300 وات تولید می کند ، بدین معنی که در یک روز معمولی در طول تابستان که شامل 10 ساعت از نور خورشید است ، می تواند در حدود 3000 وات یا 3 کیلووات ساعت در روز تولید کند. این ممکن است بسته به تعداد ساعات آفتاب دریافتی در طول روز متغیر باشد.

این سیستم نیاز به باتری دارد که می تواند توسط انرژی خورشیدی تولید شده شارژ شود و همچنین می تواند انرژی الکتریکی مورد استفاده در شب را ذخیره کند. باتری ها معمولاً در سیستم های خارج از شبکه استفاده می شوند.

این سیستم برای تبدیل توان DC تولید شده به برق AC به اینورتر احتیاج دارد تا بتواند توسط دستگاهها یا دستگاههای موجود در خانه مورد استفاده قرار گیرد.

کل سیستم انرژی خورشیدی منزل با کابل کشی و سیم کشی مناسب و مناسب به هم پیوسته است تا انرژی را به شکل قابل استفاده هدایت کند.

کار یک سیستم خورشیدی خانگی

هنگامی که نور خورشید روی صفحات خورشیدی می افتد ، توسط سلولهای PV جذب می شود و نیمه هادی های سیلیکون موجود در سلول ها انرژی خورشیدی را از طریق اثر PV به انرژی الکتریکی تبدیل می کنند. این انرژی الکتریکی به شکل DC است که می تواند باتری را مستقیماً شارژ کند. توان DC در باتری به اینورتر فرستاده می شود که آن را به برق AC تبدیل می کند. این منبع تغذیه اکنون به شبکه اصلی منزل ارسال می شود که به نوبه خود می تواند تمام برنامه های لازم را تأمین کند.

عواملی که باید قبل از راه اندازی نیروگاه خورشیدی خانگی در نظر بگیرید به شرح زیر است:

قدرت AC مورد نیاز در خانه قابل بررسی است. بهترین راه برای تعیین این مسئله استفاده از بالاترین قبض ماهانه برق در سال گذشته است. در این لایحه تعداد واحدهای برق مصرفی در آن ماه ثبت شده است. تقسیم واحدها بر اساس تعداد روزهای ماه ، باعث مصرف روزانه خواهد شد. بگویید اگر بیشترین میزان مصرف آن در نوامبر 2018 450 دستگاه باشد ، میزان مصرف روزانه 15 واحد و نیاز آن 15 واحد در روز خواهد بود. یک واحد برابر با 1 کیلو وات ساعت است که در واقع استفاده از 1000 وات در 1 ساعت است. به عنوان مثال ، اگر یک لامپ 100 وات به مدت 10 ساعت درخشید ، 1000 وات یا توان معادل 1 کیلووات ساعت مصرف می کند.

تعداد پنل های خورشیدی مورد نیاز برای تولید برق AC مورد نیاز محاسبه می شود. در مثال بالا ، خانه به 15 واحد در روز نیاز دارد که معادل 15 کیلووات ساعت است. این بدان معنی است که در یک ساعت پنل خورشیدی باید 15000 وات انرژی تولید کند. بنابراین ، اگر یک تابلو قادر به تولید 3 کیلووات ساعت در روز از 10 ساعت باشد ، به 5 پنل خورشیدی نیاز به تولید 15 کیلووات ساعت است.

با توجه به تعداد پنل های خورشیدی مورد نیاز ، باید فضای لازم برای قرار دادن پانل های خورشیدی مشخص شود. این می تواند در پشت بام یا حیاط خلوت باشد که پنل های خورشیدی می توانند از نور خورشید کافی برخوردار شوند. در مثال بالا ، از آنجا که نیروگاه خورشیدی خانگی به 5 پنل خورشیدی احتیاج دارد ، مساحت مورد نیاز 17 x 6/5 = 88 فوت مربع است (با فرض اینکه پنل خورشیدی به اندازه 65 39 39 اینچ = تقریبا 17.6 فوت مربع است). بیشتر خانه ها می توانند این فضای را در پشت بام یا حیاط خلوت فراهم کنند.

صفحات خورشیدی باید در حالت ایده آل قرار بگیرند تا به حداکثر رساندن افت نور خورشید بر روی آنها منجر شود.

هزینه یک سیستم خورشیدی خانگی

هزینه نیروگاه خورشیدی منزل به اندازه و نوع آن بستگی دارد. دو نوع نیروگاه خورشیدی وجود دارد - خارج از شبکه و شبکه متصل شده.

سیستم خارج از شبکه یک سیستم مستقل است که به شبکه اصلی وصل نمی شود. در این سیستم ، انرژی خورشیدی تولید شده در باتری ها ذخیره می شود (معروف به باتری های چرخه عمیق متفاوت از آنهایی که در خودروها استفاده می شوند). توان DC ذخیره شده در باتری ها توسط اینورتر به برق AC تبدیل می شود.

سیستم متصل به شبکه یک سیستم است که از باتری ها استفاده نمی کند بلکه اینورتر است. به طور معمول ، یک سیستم متصل به شبکه توسط یک قانون قانونی شامل "اندازه گیری خالص" اداره می شود که در آن سیستم انرژی الکتریکی اضافی تولید شده توسط بیش از و بیشتر از خانه توسط خانه که به شبکه تغذیه می شود را ضبط می کند. در این سیستم ، کاربر خانگی نیازی به نگرانی بیش از حد در مورد محاسبه اندازه نیروگاه ندارد زیرا هرگونه انرژی اضافی تولید شده درآمد کسب می کند و هرگونه کمبود در تأمین شبکه ایجاد می شود.

هزینه یک سیستم خارج از شبکه معمولی 1 کیلووات تولید به طور مشابه ، هزینه معیار یک سیستم متصل به شبکه مشابه معمولاً بین 75000 تا 90،000 روپیه است. این تفاوت عمدتا به دلیل هزینه باتری های چرخه عمیق در سیستم خارج از شبکه است.

سیستم خورشیدی خارج از شبکه یک ویژگی صرفه جویی در هزینه است که به درستی برنامه ریزی شده است و قادر به بازپرداخت سرمایه گذاری اولیه در 5 سال اول بهره برداری از طریق پس انداز قبض برق است. یک منظومه شمسی خانگی متصل به شبکه ، هم یک ویژگی صرفه جویی در هزینه و هم یک سیستم درآمدزایی است که با درآمدزایی به عنوان هدف برنامه ریزی می شود. با این حال ، در حالی که نیروگاه های خورشیدی خارج از شبکه مستقل از شبکه اصلی هستند ، سیستم های درون شبکه تابع مقررات ارائه دهنده منبع تغذیه شبکه هستند. بنابراین ، کاربران خانگی بسته به شرایط حاکم در مناطق خود می توانند یک سیستم مناسب را انتخاب کنند.

لیست محصولات پنل خورشیدی اینورترگروپ

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

طراحی و پیاده سازی M.A