محصولات

چگونه سرج ارستر مناسب را انتخاب کنیم؟ ׀ خرید ارستر

چگونه سرج ارستر مناسب را انتخاب کنیم؟ ׀ خرید ارستر - 5.0 out of 5 1 based on 4 votes

 

سرج ارستر چیست و چگونه کار میکند؟

 

سرج ارستر دستگاهی است که سیستم های برق الکتریکی را از آسیب های ناشی از رعد و برق محافظت می کند . هنگامی که جریان بسیار قدرتمندی از نیروی الکتریکی توسط رعد و برق به سیستم برق و شبکه برق برخورد می کند جریانی با ولتاژی بسیار بالا به طور مستقیم به سیستم ورود پیدا می کند . دستگاه سرج ارستر این امکان را به شما می دهد تا از ورود این جریان با ولتاژ به سیستم جلوگیری کند . سرج ارستر در حالت کار عادی (ولتاژ شبکه 230 ولت) مانند یک مقاومت بسیار بزرگ و در حد عایق عمل می کند و در مقابل اضافه ولتاژهای آنی مقاومت بسیار کمی از خود نشان می دهد. به عبارتی توانایی یک سرج ارستر در شبکه های توزیع در محدود کردن اضافه ولتاژهای گذرا با منحرف کردن جریان سرج به سیستم ارت می باشد. سرج ارستر و قطع کننده مدار محافظ  و فیوز مینیاتوری شامل در نظر گرفتن طیف گسترده ای از پارامترهای مربوط به انواع دستگاه های محافظت در برابر افزایش ، ترتیب مدار شکن و ارزیابی ریسک است.

 

کاربرد سرج ارستر :


سرج ارستر یا محافظ ارستر برای جلوگیری از آسیب های احتمالی مانند رعد وبرق کاربرد دارد . در اصل نوعی حفاظت در سیستم های الکتریکی و بعضی مواقع ناگهانی ولتاژ در خط که سرج ارستر می تواند مشکل را حل نماید و محافظت کند . سرج ارستر surge arrester از یک سمت به خط و سمت دیگر به زمین متصل می شود . با قرار دادن یک سرج ارستر ac بعد از اینورتر می توان از تمامی آسیب های احتمالی در نیروگاه خورشیدی جلوگیری کرد .

 

 

 

سه قانون برای انتخاب سرج ارستر:

اکنون که به این نتیجه رسیدیم که گیربکس های موتوری باید در قلب یک سیستم محافظت از رعد و برق باشند ، وقت آن است که در مورد چگونگی انتخاب صحیح گیربکس فکر کنیم. در اینجا چند قانون کلی برای نصب دستگاه محافظت (سرج ارستر) در برابر افزایش (SPD) آورده شده است:

1-خود را با انواع یا دسته SPD ها و سرج ارستر آشنا کنید.

2-خطر ابتلا به صاعقه و ظرفیت تخلیه را ارزیابی کنید.

3-از دستگاه هایی برای محافظت از خود جرقه گیر استفاده کنید.

برای محافظت از تابلوی توزیع ، شما فقط نیاز دارید یک ارستر نوع 2 با ظرفیت تخلیه In> 5kA (8/20) نصب کنید.

ارزیابی ریسک:

ارزیابی ریسک عموماً یک فرآیند پیچیده و پر دردسر است. یک نقطه شروع خوب ، فکر کردن در مورد انواع مناطق بیشتر و حداقل در معرض خطر است. سپس می توانید نوع SPD و سرج ارستر را که مناسب برای نوع ساختمان مورد نظر برای محافظت است ، در نظر بگیرید - اگر دارای یک تابلوی ورودی خدمات است.

 

انواع کلاس سرج ارستر:

سرج ارسترها براساس محدوده ولتاژ محافظت به همراه انواع مختلفی تقسیم می شوند :
سرج ارستر کلاس B تایپ 1
سرج ارستر کلاس C تایپ 2
سرج ارستر کلاس D تایپ 3
سرج ارستر کلاس B+C تایپ 2+1
سرج ارستر کلاس  C+Dتایپ 3+2

 تفاوت سرج ارستر با برق گیر؟


سرج ارستر دستگاهی است که سیستم های برق الکتریکی را از آسیب های ناشی از رعد و برق محافظت می کند . هنگامی که جریان بسیار قدرتمندی از نیروی الکتریکی توسط رعد و برق به سیستم برق و شبکه برق برخورد می کند جریانی با ولتاژی بسیار بالا به طور مستقیم به سیستم ورود پیدا می کند . دستگاه سرج ارستر این امکان را به شما می دهد تا از ورود این جریان با ولتاژ به سیستم جلوگیری کند . سرج ارستر یک قطعه برق گیر است که مورد استفاده برای کابل برق، خطوط تلفن، اسپارک گپ، شمارنده برق گیرو صاعقه گیر و صنایع مخابراتی و صنعتی می باشد. برق گیر به 2 نوع اولیه و ثانویه تقسیم می شوند. در این مقاله سعی داریم که بیشتر به برق گیرهای نوع اولیه بپردازیم . برق گیر نوع اولیه، به برق گیری گفته می شود که اولین برخورد در اثر برخورد صاعقه با زمین دارند. معمولا برق گیرها را در بالاترین نقطه ساختمان از سطح زمین نصب می کنند . برق گیر به صورت میله ای می باشند و ولتاژ جریان مازاد وارد شده به سیستم را که در اثر برخورد صاعقه می باشد،  به زمین و یا ارت تزریق می کند. جنس میله های برق گیر از نوع مس می باشد هم چنین در سیستم های برق گیر ساختمان ها از کابل مسی یا صفحه مسی استفاده می شود . جهت نصب صفحه مسی و میله مسی معمولا گودالی به اندازه ی عمق 2 متر حفر می کنند و برای کاهش مقاومت زمین در آن از بن تونیت استفاده می شود .

جهت خرید ارستر و برق گیر و مشاوره فنی می توانید با مهندسین و مشاورین ما در اینورتر گروپ در تماس باشید.

شماره تماس: 02133999719

 

 

یک یا دو نکته برای ارزیابی ریسک:

 

از استاندارد اروپایی برای ارزیابی ریسک EN 62305-2 استفاده کنید. بعضی از کشورها استفاده از استاندارد را هنگام در نظر گرفتن محافظت در برابر افزایش زیاد برای ساختمانهای بزرگ یا بسیار حساس مانند تأسیسات صنعتی ، بیمارستانها و مراکز داده ، اجباری می کنند.

در غير اين صورت ، اين قانون را در نظر داشته باشيد: هميشه يك نوع ارستر نوع 2 را نصب كنيد. اگر فاصله بین ارستر و تجهیزات مورد نیاز برای محافظت از 10 متر بیشتر است ، پس از آن یک ارستر Type 2 یا Type 3 اضافه کنید.

رعد و برق 90 درصد زمین را لرزاند. برخی از قسمت ها بسیار مستعد حملات صاعقه هستند. برخی به سختی در همه. به عنوان مثال ، تراکم رعد و برق (تعداد اعتصاب در هر کیلومتر در سال) در بلژیک 1ng است ، در حالی که در آفریقای جنوبی 150ng است.

با این حال ، تراکم رعد و برق به خودی خود یک خطر نیست. به عنوان مثال ، فرانسه آن را در استاندارد ملی NF C 15-100 خود قرار می دهد. اسپانیا چنین نمی کند.

 

از دستگاه های سرج ارستر خود محافظت کنید:

 

اگرچه سرج ارسترها سفر نمی كنند ، سناریوهای پایان زندگی زیر امكان پذیر است:

الف) فرار حرارتی ناشی از محدودیت بیش از حد مداوم یک SPD که از ویژگیهای رعد و برق آن تجاوز نمی کند ، می تواند به تخریب آهسته اجزای داخلی منجر شود.

قطع اتصال SPD توسط یک فیوز حرارتی مرتبط با قطعات الکترونیکی (MOVs) در داخل SPD فراهم شده است.

ب) اتصال کوتاه به دلیل بیش از حداکثر ظرفیت جریان یا به دلیل وجود خطای کمتر از 50hz از شبکه توزیع برق (به عنوان مثال پارگی خنثی ، وارونگی فاز خنثی). قطع اتصال SPD توسط یک دستگاه محافظ اتصال کوتاه خارجی یا یکپارچه مانند فیوز یا قطع کننده مدار ارائه می شود.

اگرچه ممکن است مجبور شوید یک قطع کننده مدار خارجی را انتخاب کنید ، تولید کنندگان بیشتر و بیشتری آنها را در همان محفظه گنجانیده اند.

شما با توجه به جریان اتصال کوتاه در ساختمان که در آن نصب گیربکس نصب می شود ، یک قطع کننده مدار را انتخاب می کنید. بنابراین ، به عنوان مثال ، یک قطع کننده مدار قطع با جریان شکستن اتصال کوتاه <6kA برای یک ساختمان مسکونی مناسب است. برای یک دفتر معمولاً 15kA یا 20kA است.

انتخاب سرج ارستر و قطع کننده مدار محافظ - در یک نگاه

سرج ارستر


> سرج ارستر برای تاسیسات برقی در بخش خدمات و ساختمانهای صنعتی توصیه می شود
توسط یک هادی رعد و برق یا قفس مشبک محافظت می شود.
> از تاسیسات الکتریکی در برابر صاعقه مستقیم جلوگیری می کند.
> از این ماده برای هدایت جریان مستقیم صاعقه ، پخش از رسانای زمین به هادی های شبکه استفاده می شود.
> باید با دستگاه قطع اتصال بالادست مانند فیوز یا قطع کننده مدار نصب شود که ظرفیت شکستگی آن باشد
حداقل باید برابر حداکثر جریان اتصال کوتاه آینده در نقطه نصب باشد.
> محدوده نوع 1 از گیرنده های افزایش توان تحمل هنجاری نوع موج جریان را برآورده می کند
10/350 میکروگرم.
> برای استفاده با سیستم های اتصال TT ، TN-S ، TN-C و 230 V IT (اتصال نقطه خنثی) مناسب است.

انواع سرج ارستر:

ارسترهای کلاس B یا کلاس І

سرج ارستر کلاس B

ارسترهای کلاس c یا کلاس ІІ

سرج ارستر کلاس C

ارسترهای کلاس B+C یا کلاس ІІ + І

سرج ارستر کلاس B+C

ارسترهای کلاس D

سرج ارستر کلاس D

ارسترهای دیتا و مخابراتی

سرج ارستر دیتا و تلفن

ارستر فتوولتاییک

ارستر فتوولتاییک

 

خرید سرج ارستر و برق گیر:


جهت خرید ارستر و برق گیر شما می توانید با متخصصان ما در شرکت فنی و مهندسی اینورتر گروپ تماس بگیرید و مشورت نمایید. در صورتی که نیاز به اطلاعات بیشتری برای خرید سرج ارستر دارید می توانید به صورت تلفنی با مهندسین و جهت مشاوره فنی با شماره 02133999115 تماس حاصل فرمایید. ما به شما بهترین گزینه را جهت انتخاب سرج ارستر و برق گیر ارائه می دهیم .

 

 قیمت سرج ارستر:


قیمت ارستر براساس کلاس بندی، جریان ولتاژ قیمت ها تفاوت دارند . هم چنین کشور سازنده روی قیمت ارسترها تاثیر گذار است و تعداد پل های هر ارستر روی قیمت تاثیر گذار می باشد.

 

ارستر و سرج ارستر و برقگیر چیست و چه کاربردی دارند؟

سرج ارسترها برای محافظت از دستگاه های الکترونیکی در برابر صاعقه و ولتاژهای ناگهانی مورد استفاده قرار میگیرند.

جهت خرید سرج ارستر و برق گیر با ما تماس بگیرید .

شماره تماس: 02133999719

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

طراحی و پیاده سازی M.A